Cartellera

El colegio milagro que revoluciona la educación (24/03/2017)

24 de març 2017, 7:38 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 24 de març 2017, 7:41 ]

Todo empezó cuando se hicieron públicos algunos de los resultados de las pruebas de competencias básicas que realiza la Generalitat. Los datos revelaron que el nivel académico de los alumnos de primaria de este centro público está muy por encima de la media. En algunas materias supera incluso el de los colegios privados de más prestigio de Cataluña. Lo llamaron «milagro educativo».

«El 92% de nuestros alumnos son de origen extranjero y más del 95% reciben una beca de comedor. Se supone que estos resultados no salen de un barrio como éste. Se supone», dice risueño Miquel Charneco, el jefe de estudios. «Todo el mundo nos pregunta lo mismo», continúa Raquel García, la directora del centro, «que cómo lo hacemos y que dónde está el truco. Nosotros les decimos que no hay truco, sólo la medida justa de azúcar, y les invitamos a verlo»

Veure article 


Cada profe amb el seu rotllo - Diari Ara - (11/3/2017)

11 de març 2017, 8:28 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 11 de març 2017, 8:29 ]

És evident que els grans avenços en el coneixement es produeixen, cada vegada més, des d’equips multidisciplinaris. Només calia fer treballar plegats lingüistes amb matemàtics, o metges amb físics, o economistes amb policies, o arquitectes amb jardiners, per estimular-los a adoptar punts de vista diferents que els han facilitat noves solucions. L’especialització és inevitable, però també ho és el treball en equip. I tanmateix, al batxillerat, on hauríem de començar a entrenar els alumnes en el treball en equip i des de disciplines diferents, el més calent és a l’aigüera. Seguim ensenyant el món des d’assignatures aïllades.

Entrevista Richard Gerver Diari Ara (6/3/2017)

6 de març 2017, 0:38 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 6 de març 2017, 0:40 ]

Més ensenyament pràctic, més projectes col·laboratius, s’ha de provar i arriscar més. No es tracta d’adoptar un model que ha funcionat en un altre país, sinó de trobar el vostre propi model i, per fer això, heu de convertir els vostres professors en investigadors. Cal treballar perquè els
professionals creixin i tinguin més marge per provar coses noves. Només llavors tindran capacitat per crear el millor model.




Roser Batlle: “Amb l’aprenentatge servei els alumnes se senten valorats i útils” (24/2/2017)

24 de febr. 2017, 10:29 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 24 de febr. 2017, 10:30 ]


Que en una classe de matemàtiques, per estudiar temes estadístics, es munti una campanya de suport per a una marató solidària, et permet com a professor, a més de treballar els continguts matemàtics, treballar valors humans. Em sembla més important que aïllar el contingut del que són valors humans i les tres competències transversals (iniciativa autonomia personal, aprendre a aprendre i social i ciutadana) aïllar-les i col·locar-les en una assignatura a part. Diria que si no hi ha més remei, tota pedra fa paret, com diuen els valencians, però em sembla més interessant que des d’una assignatura o diverses, que es coordinen entre si, es munti un projecte d’ApS que impregni de valors humans i d’aquestes competències transversals les assignatures.

“Hay que acabar con el formato de clases de 50 minutos” Franciso Mora - El País- (21/02/2017)

21 de febr. 2017, 8:32 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 21 de febr. 2017, 8:34 ]

Hoy sabemos que los circuitos neuronales que codifican para transformar de grafema a fonema, lo que lees a lo que dices, no terminan de conformar las conexiones sinápticas hasta los seis años. Si los circuitos que te van a permitir aprender a leer no están conformados, se podrá enseñar con látigo, con sacrificio, con sufrimiento, pero no de forma natural. Si se empieza a los seis, en poquísimo tiempo se aprenderá, mientras que si se hace a los cuatro, igual se consigue pero con un enorme sufrimiento. Todo lo que es doloroso tiendes a escupirlo, no lo quieres, mientras que lo que es placentero tratas de repetirlo.

Hoy comenzamos a saber que nadie puede aprender nada si no le motiva. Es necesario despertar la curiosidad, que es el mecanismo cerebral capaz de detectar lo diferente en la monotonía diaria. Se presta atención a aquello que sobresale. Estudios recientes muestran que la adquisición de conocimientos comparte sustratos neuronales con la búsqueda de agua, alimentos o sexo. Lo placentero. Por eso hay que encender una emoción en el alumno, que es la base más importante sobre la que se sustentan los procesos de aprendizaje y memoria. Las emociones sirven para almacenar y recordar de una forma más efectiva.

LA GENT DE DEMÀ -Diari ARA- Marina Subirats (19/02/2017)

19 de febr. 2017, 13:37 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 19 de febr. 2017, 13:38 ]

"Educar vol dir avui donar a les persones joves fonamentalment tres coses: capacitat d’autonomia, confiança en elles mateixes i criteris per distingir la veritat de l’error, per saber triar en un món ple d’informació de veracitat dubtosa. ¿Saber ortografia? Sí, esclar, però les màquines ens corregeixen virtualment. ¿Saber qui va ser Jaume I? També, òbviament, però, si em cal, internet me n’informa. En canvi, ningú no em dirà com m’he d’alimentar correctament, o sí, m’ho diran molts, però com es pot saber què és adequat, en el guirigall de veus publicitàries? Com es pot saber gestionar les emocions, els amors, la sexualitat, els fracassos, les decepcions, les pors? Com es pot saber el que és just, o cert, en una societat en la qual ja es parla de postveritat, en la qual la corrupció i les manipulacions ens ofeguen?"

SUMMEM CALELLA - Com funciona? Una breu introducció...

1 de febr. 2017, 2:44 publicada per SUMMEM Escola Pia

SUMMEM CALELLA


Presentació del SUMMEM AL MARESME NORD (31/1/2017)

31 de gen. 2017, 13:38 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 31 de gen. 2017, 13:39 ]


VISITA A L'ESCOLA “PADRE PIQUER” MADRID (20/1/2017)

27 de gen. 2017, 3:17 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 27 de gen. 2017, 7:02 ]

Un grup de mestres de secundària d'algunes escoles, es van organitzar per visitar una escola de secundària de Madrid, el Padre Piquer.
Un centre concertat d'alta complexitat, amb un alt índex d'immigració i amb famílies de nivell socioeconòmic baix, situada en un barri desafavorit. Mil alumnes i de trenta-nou nacionalitats diferents.

"De 1r a 3r d'ESO treballen en “AULAS COOPERATIVAS MULTITAREA”... El centre de l'escola és l'alumne, a partir del qual han repensat i reorganitzat: l'espai, el temps, el curriculum i els projectes.
Tot passa a l'aula. És un espai integrat: aula cooperativa, sala de tutors, ordinadors, llibres, material de consulta...  Hi treballen de manera simultània 60 alumnes, organitzats en grups cooperatius.




 
 

Escola Nova 21 demana a la consellera d'Ensenyament caminar cap a un sistema educatiu avançat (24/11/2016)

25 de nov. 2016, 2:00 publicada per SUMMEM Escola Pia   [ actualitzat el 25 de nov. 2016, 2:03 ]


En la clausura del Simposi sobre el Canvi Educatiu, la plataforma ha demanat al Departament reformular l'avaluació i personalitzar l'aprenentatge. Meritxell Ruiz ha assegurat que el sistema educatiu català ja "ha començat un canvi"

1-10 of 57